Práca je určená pre navrhnutie konkrétnych metodických listov počas vyučovania na hodine informatiky na ZŠ
a to v programoch Scratch a LogoMotion. Cieľom je vedieť vytvoriť a overiť navrhnutý metodický list, ktorý žiak
na hodine informatiky spracoval. Pomocou tvorby konkrétnych animácií si žiak buduje a rozvíja svoje myslenie,
tvorivosť či fantáziu. Zber dát z práce sa zrealizuje na ZŠ Pugačevova v Humennom u žiakov 7.ročníka. Ide o pomerne zábavnú tému,
ktorá deti dokáže zaujať. V súčasnosti sú animácie bežnou súčasťou nášho života na sociálnych sieťach, žiaci častokrát
využívajú animácie častejšie, ako dospelí ľudia a preto som sa rozhodol pre tento výskum. V súčasnosti je nevyhnutné,
aby si žiaci dokázali vytvoriť aspoň jednoduchú animáciu a dokázali pochopiť, ako jednotlivé animácie vznikajú.
Tvorba animácií sa nachádza aj v ŠVP, čo hovorí o jej dôležitosti.
Danej problematike sa venovalo už mnoho autorov, napr. Ľ. Salanci, M.Byrne či L.Végh.
Jedným z dôvodov, prečo som si vybral danú problematiku aj ja opisuje autor
L.Végh, ktorý uviedol, že
študenti lepšie pochopia algoritmus, ak nie sú len pasívnymi pozorovateľmi animácií, ale sa môžu aj aktívne zúčastniť vizualizačných procesov.
Trieda | Pohlavie | Počet | |
---|---|---|---|
chlapci | dievčatá | ||
7.A | 6 | 12 | 18 |
7.B | 10 | 13 | 23 |
7.C | 14 | 9 | 23 |
SPOLU | 30 | 34 | 64 |